מהי חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) ואיך מתמודדים איתה?

עו"ד הולי שוורץ

עו"ד הולי שוורץ

חיילים רבים חושבים, שאם נחקרו פעם במשטרת ישראל (למשל, כעדים לתאונת דרכים) אז הם יודעים מהי חקירה, ומוכנים להתמודד עם חוקרי מצ"ח.

חיילים אחרים מאמינים שידעו להתמודד עם חוקרי מצ"ח, ויצליחו לעמוד בחקירה.

כל מי שחושב כך טועה, וטעות עלולה להשפיע על העתיד של החייל.

חקירה במצ"ח היא חקירה יסודית, שעשויה להמשך שעות ארוכות. גם אם תקבלו הפסקות לאכול ולשתות, בתום ההפסקה תחזרו לחדר החקירות. אם החוקרים לא סיימו את חקירתם, הם יכולים להמשיך את החקירה בימים שאחרי כן.

המדובר בחוקרים מקצועיים ומיומנים בתרגילי חקירה. החוקרים תמיד מגיעים מוכנים לחקירה, אחרי שקראו את החומר, ובידיהם שאלות רבות. לפעמים יש להם מסמכים או עדויות שאספו, שהחייל לא מודע אליהם, והם יציגו לו את השאלות והמסמכים בזמן שייראה להם מתאים ונכון.

יתכן שיציגו לחייל עדות שיתבקש להתייחס אליה, למשל, יציגו לו עדות שמפלילה אותו בביצוע עבירה, כמו הטרדה מינית או שימוש בסמים. אלו עבירות פליליות, שהרשעה בהן עלולה ללוות את החייל שנים ארוכות אחרי השחרור מצה"ל.

אז איך מתמודדים עם חקירת מצ"ח בהצלחה? פונים להתייעץ עם עו"ד צבאי, שמכיר את האופן בו מתנהלות חקירות מצ"ח, ויודע לייעץ בדיוק כיצד תראה החקירה, מה יישאלו החוקרים, וכיצד נכון להתמודד עם החקירה.

אל תלכו לבד לחקירה. קחו איתכם עצות של עו"ד מקצועי, שבקיא בתחום.

האמור לעיל מובא כשירות לציבור החיילים, והינו בגדר סקירה כללית המיועדת להכרות ראשונית עם הנושא. אין בכך תחליף ליעוץ משפטי פרטני

מעניין? שתף את המאמר