למה צריך עורך דין צבאי?

עו"ד הולי שוורץ

עו"ד הולי שוורץ

עו"ד צבאי, הוא עורך דין שמתמחה במשפט הצבאי, ומכיר את חוק השיפוט הצבאי, את הפקודות השונות שקיימות בצבא ואת ההחלטות והפסיקות של בתי הדין הצבאיים.

חוק השיפוט הצבאי הוא חוק שקובע עבירות צבאיות ייחודיות, שלא קיימות לגבי אזרחים. ולכן גם הפסיקה לגבי עבירות אלה היא פסיקה ייחודית, שלא קיימת בתחומים משפטיים אחרים.

לכן, עורך דין שמתמחה בתחום משפטי אחר, למשל במשפט הפלילי שחל על אזרחי ישראל, לא תמיד מכיר את כל הדקויות, ולא בהכרח מבין "איך חושבת המערכת הצבאית", ואיך פועלת המערכת הזו.

גם ההליך בבית דין צבאי שונה במובנים רבים מהליך שמתנהל בבית משפט, ולכן חשוב שעורך דין שמכיר את המערכת הצבאית, ובקיא בניואנסים, ייצג אתכם בהליכים בפני בתי דין צבאיים.

רוצים דוגמא לשוני בין ההליכים? כתב האישום, הוא המסמך הבסיסי והראשוני, שפותח את ההליך המשפטי. ובכן, אפילו מבנה כתב האישום שונה בבית דין צבאי מזה שמוגש בבית משפט אזרחי. להבדל זה יש משמעות גם בהמשך ההליך המשפטי.

משרד עו"ד הולי שוורץ הוא משרד בוטיק שעוסק בתחום המשפט הצבאי בלבד, מתוך התפיסה שהתמקצעות, ניסיון רב שנים ובקיאות בתחום, הם שיובילו לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח. 

האמור לעיל מובא כשירות לציבור החיילים, והינו בגדר סקירה כללית המיועדת להכרות ראשונית עם הנושא. אין בכך תחליף ליעוץ משפטי פרטני

מעניין? שתף את המאמר

בואו הישארו מעודכנים